• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید مبلمان اداری⭐️سال 1403 (pdf+doc+گرید)

(1 vote, average 5 out of 5)

مبلمان اداری

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید مبلمان اداری با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1403 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا در صورت ارائه طرح توجیهی آماده مبلمان و دکوراسیون اداری 1402 و یا قبلتر ، میتوانید آنرا از انتهای صفحه ، صرفا جهت مطالعه دانلود کنید.


مبلمان و دکوراسیون اداری مناسب; راهی برای معرفی شرکت بدون کلمه ای سخن گفتن


به هر گونه اثاثیه ای مورد استفاده در محیط شرکت ها و ادارات ، که نیاز به نصب قطعات نداشته باشد و بدون هیچ پایه یا کمکی، آزادانه روی زمین قرار بگیرد مبلمان اداری می گویند.

هنگامی که شما برای مصاحبه کاری یا کار اداری، وارد یک اداره و سازمان می شوید شاید اولین چیزی که توجه شما را جلب کند مبلمان و دکوراسیون آن اداره باشد. مبلمان و دکوراسیون اداری ( Office furniture and decoration) یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین ارکان یک شرکت می باشد به این دلیل که یک تصویر اولیه از مجموعه را را در ذهن ارباب رجوع تشکیل می دهد.

مبلمان اداری برای اهداف نشستن های طولانی مدت و کار کردن طراحی می شوند. اگر طراحی و فرم مبلمان اداری متناسب با ارگونومی بدن انسان نباشد، احساس راحتی را برای کارمندان فراهم نمی کند و ممکن است بازده کاری آنها را پایین بیاورد و مشکلاتی برای سلامتی کمر، گردن و نشیمنگاه کارمندان به وجود بیاورد.

انواع مبلمان اداری که شامل میز، صندلی ، کمد ، قفسه ، زیر پایی و ... در یک شرکت هستند، در 4 دسته قرار می گیرند:

  • مبلمان عمومی: این مبلمان قابل حرکت هستند و از صندلی ها، میزها و کمدهای معمولی که در یک دفتر استفاده می شود، تشکیل شده اند.
  • مبلمان تو کار: مبلمانی که روی زمین یا دیوار ثابت هستند. به عنوان مثال: قفسه ها، کمدها و گاوصندوق ها
  • مبلمان با کارایی ویژه: برای انجام کارهای خاص مانند اهداف بهداشتی استفاده می شوند. به عنوان مثال: میز و صندلی کامپیوتر، میز طراحی، ست مبل و...
  • مبلمان مدیریت: این مبلمان اختصاصا برای استفاده مدیران ارشد طراحی شده اند. مبلمان مدیریت گران قیمت هستند و انواع آن شامل: صندلی، میز و کاناپه مدیریت است.

مزایا و معایب استفاده از مبلمان اداری و سازمانی به قرار زیر میباشند :

مزایا شامل :

  • حرفه ای بودن در محل کار
  • تقویت روحیه کارکنان
  • سلامتی و رفاه بهتر
  • سطح راحتی بالا در حین کار

معایب شامل :

  • معمولا هزینه بالایی دارند.
  • انتخاب رنگ و متریال محدود است.

خلاصه ای از مطالعات بازار مبلمان اداری در ایران و جهان :

در ایران اکنون حدودا 50000 واحد صنفی مشغول به تولید مبلمان هستند که تنها 3000 واحد آن مربوط به تولیدات مبلمان اداری است. با افزایش مداوم ساخت و ساز ها و افزایش سطح درآمد، تقاضا برای مبلمان اداری و سازمانی در حال افزایش است و پیش بینی می شود بازار جهانی مبلمان اداری و سازمانی در سال 2026 با رشد 8.6 درصد به 307.76 میلیارد دلار برسد.

نگاهی به قیمت مبلمان اداری و سازمانی در ایران و جهان

قیمت مبلمان اداری در ایران به قرار زیر میباشد :

  • مبل اداری تک نفره ویستور به ارزش 5 میلیون 400 هزار تومان در مرداد 1401
  • میز اداری سلطنتی به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان در مرداد 1401
  • زیر پایی ثابت مدل B112 نگین به ارزش تقریبی 100 هزار تومان در مرداد 1401
  • صندلی مدیریتی OCM 850 نیلپر به ارزش تقریبی 4 میلیون تومان در مرداد 1401

قیمت انواع مبلمان اداری در جهان برای کسانی که نگاه به صادرات دارند به قرار زیر میباشند :

  • صندلی مدیریتی بزرگ و بلند - رنگ مشکی برند سرتا به ارزش تقریبی 291 دلار در جولای 2022
  • میز کامپیوتر برند لورل اوک به ارزش تقریبی 230 دلار در جولای 2022
  • فایل 8 خانه سفید برند Sauder به ارزش تقریبی 180 دلار در جولای 2022

مواد اولیه و فرایند تولید مبلمان اداری


فرایند تولید مبلمان اداری

مواد اولیه مختلفی جهت تولید مبلمان اداری و سازمانی مصرف می شود که رایج ترین آنها شامل موارد زیر میباشد :
  • چوب
  • چرم
  • پلاستیک
  • فلز
  • نئوپان با روکش ملامینه (MFC)
  • شیشه
  • روکش های چوبی
  • لمینت ها
  • پلی اورتان با چگالی بالا
اما ببینیم مبلمان اداری چگونه تولید می شوند و دارای چه مراحلی می باشند :

در ابتدا، بسته به نوع مبلمان متریال آن انتخاب میشود. این انتخاب به نوع چوب، نوع فلز و پارچه مصرفی و چرم و... مربوط می شود. گاهی اوقات قرار است وسیله وزن زیادی را تحمل کند که از فلز یا چوب های مستحکم استفاده می شود.

سپس طی یک نقشه که محل برش ها و روند کار را نشان داده است، چوب را در داخل دستگاه مورد نظر قرار می دهند تا برش داده شود. پس از اتمام کار دستگاه، حالا نوبت به اعمال برش و ایجاد منحنی های لازم به دست کارگر کارگاه است تا مهارت و ظرافت کاری خود را در جهت شکل دهی بهتر چوب، به کار برد.

حالا نوبت به روکش مبل اداری می رسد که بر اساس مدل مورد نظر، از میان انواعی از پارچه ها و چرم ها انتخاب می شود. این روکش ها پس از انتخاب، برش داده می شوند و سپس به یکدیگر دوخته می شوند. درست مانند دوختن یک لباس برای مبل اداری می ماند.

برای داشتن یک روکش با کیفیت و با دوام، باید نوع و اندازه ی کوک ها و تودوزی متریال ها مورد توجه قرار بگیرد.

در مرحله بعد که توکاری نامیده می شود، یک متخصص با مهارت خود روکش چرمی را با ظرافت تمام و صاف و محکم به سطح کار نصب می کند.همچنین، در این مرحله با دقت فراوان جزء به جزء اجزا رنگ آمیزی می شوند به طوریکه پس از خشک شدن صاف و یکدست به نظر برسد.

وقتی همه اجزای سازنده مبلمان آماده شد، حالا نوبت به مونتاژ می رسد. در این مرحله قطعات صندلی و یا میز اداری را به گونه ای در کنار هم قرار می دهند که با الگوها و دوخت ها مطابقت داشته باشند. پس از مونتاژ، نوبت به کنترل کیفیت محصول می رسد به گونه ای که محصول تولید شده از استانداردهای کیفیت و راحتی لازم برخوردار باشد.

در انتهای این مبحث به ساخت فایل چوبی چرخ دار اداری می پردازیم :

ابتدا به یک نقشه اجرایی نیازداریم تا بر اساس آن  متریال مصرفی را تهیه و عملیات مونتاژ را انجام دهیم. یک پلان کلی ازمحصول به ما کمک می کند که از مسیر خود خارج نشویم. یکی از مراحل قابل توجه، مرحله مونتاژ است که اگر به توالی مونتاژ قطعات توجه نکنیم ممکن است هیچگاه نتوانیم به پایان کار برسیم.

ساختن فایل اداری شامل دو مرحله ساختن فایل و ساختن کشو می باشد در ادامه به چند تخته چوبی نیاز داریم. آنها را به ابعاد مورد نیاز برش می دهیم و سپس به وسیله دستگاه pvc نوار لبه را به آن می چسبانیم. در اینجا دقت کنید که ضخامت نوار لبه را باید از ابعاد کم کنیم.

پس از تهیه قطعات و ورقه های چوبی حال نوبت به مونتاژ می رسد. در این مرحله ابتدا ریل ها را بر روی بدنه نصب می کنیم. سپس قطعات دیواره و کف فایل را با دقت به یکدیگر پیچ می کنیم. در این زمان ما باکس اصلی را ساخته ایم.

سپس چرخ ها را به زیر فایل پیچ می کنیم. بهتر است چرخ ها ترمز دار باشند تا در هنگام باز و بسته کردن فایل، حرکت نکند.

برای ساخت کشو ها، پس از برش دادن ورقه ها آنها را با پیچ به یکدیگر متصل می کنیم. سپس مکمل ریلی که بر روی بدنه نصب کرده ایم را به کشو ها پیچ می کنیم تا به راحتی بر روی یکدیگر بلغزند و حرکت کنند. در اینجا دقت کنید که حتما ریل ها را در جای مناسب نصب کنید تا برای سایر کشو ها مشکلی پیش نیای و به راحتی باز و بسته شوند.

در آخر دستگیره های هر کشو را نصب کنید تا برای باز و بسته کردن مشکلی نداشته باشید. اکنون فایل چوبی چرخ دار اداری شما آماده است.

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید مبلمان اداری ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، با ما تماس  بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع لوازم خانگی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories