• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی ورق عایق ژئوممبران ⭐️ فیلم ژئوسنتتیک (0 تا 100)

(2 votes, average 5 out of 5)

Geomembrane

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید ورق عایق ژئوممبران ( فیلم ژئوسنتتیک ) با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی تولید ورق عایق ژئوممبران ( فیلم ژئوسنتتیک ) را که قدیمی هستند ، صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


✔️ ژئوسنتتیک ها چه موادی هستند و انواع و کاربردهای آنها کدامست !


کلمه ژئوسنتتیک از دو بخش "ژئو" (Geo) و"سنتتیک" (Synthetic) ساخته شده است. از کلمه "ژئو" در مواردی استفاده میشود که مربوط به زمین باشد و قسمت دوم ، "سنتتیک" ، در مورد موادی استفاده میشود که ساخته دست بشر باشند یا به عبارت دیگر موادی که مصنوعی اند و به صورت آزاد در طبیعت یافت نمیشوند.

امروزه پیشرفت استفاده از ژئوسنتتیک ها آنچنان وسیع و گسترده شده است که تقریبًاً غیرممکن را  امکانپذیر نموده است ، (حتی اسکی نمودن در فضاهای سربسته برروی یخ با استفاده از لایه های  صفحه ای انکادرین). ورق های عایق ژئوممبران نیز از انواع محصولات ژئوسنتتیک میباشند که در ادامه به توضیح تفصیلی آنها خواهیم پرداخت.

امروزه نه تنها از مواد ژئوکامپوزیتی جهت سالنهای اسکیت یخ و برف و استادیومهای ورزشی و زمین های چمن مصنوعی و درختکاری و فضای سبز بام ها استفاده های فراوان میشود، بلکه حتی میتوان با استفاده از فیلم های ژئوممبران و تلفیق با تکنولوژی های دیگر در کشاورزی، همچون آبیاری قطره ای، کویرها را نیز آباد نموده مورد بهره برداری قرار داد و در نتیجه کمک شایانی به اقتصاد و آبادانی کشورها نمود.  

کاربرد مواد ژئوسنتیک مانند فیلم های ژئوممبران در ایران متاسفانه به دلیل عدم شناخت دقیق و علمی کارفرمایان و مهندسین و نیز به دلیل کمبود و گرانی این مواد هنوز توسعه قابل توجهی نیافته و تنها در چند پروژه و آن هم به صورت محدود این ماده مورد استفاده قرار داشته است. 

✳️ ژئوسنتتیک ها به چند گروه کلی تقسیم می شوند: 

1 - ژئوتکستایل :

جهت  مسلح سازی، جداسازی، زهکشی مناسب، اضافه نمودن قدرت باربری آسفالت و خاک، افزایش عمر مفید آسفالت، حفاظت  سازهای از سواحل و بنادر، نشست همگون در  سازههای دریایی نظیر موج  شکنها، حفاظت زمینهای در حال فرسایش، حفاظت از لایه بالاست در راه آهن، افزایش قدرت باربری بستر راه و راه آهن، حفاظت از لایه های ژئو ممبران و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد.

2 - ژئوگرید ها :

ژئوگریدها جهت مسلح سازی خاک و ساخت دیوارهای حائل و غیره کاربرد دارند.

3 - ژئوممبران ها :

ورق های ژئوممبران جهت آب بندی کردن، ساخت  دریاچه های مصنوعی، استخرهای پرورش ماهی و استخرهای صنعتی، لاگون های فاضلاب و لوله های انتقال آب و فاضلاب کاربرد دارند.

ژئوممبران ها از پلیمرهای گوناگونی از قبیل موارد زیر ساخته می شوند :

  • پلی اتیلن سنگین (HDPE)
  • پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE)
  • پل یپروپیلن(PP)
  • پلی وینیل کلراید (PVC)
  • اتیلن پروپیلن دی ان مونومر (EPDM)

قیمت ژئوممبران ها بسته به جنس، طول، عرض، ضخامت و افزودنی های موجود در آن متفاوت است. هرچه طول و عرض ژئوممبران بیشتر باشد، به هنگام اجرا اعمال آن ساده تر بوده و از آن جایی که تعداد محل های دوخت کمتر می شود، هم سرعت اجرا افزایش می یابد و هم کیفیت کار بهبود می یابد. از این رو قیمت آن نیز افزایش می یابد.

فیلم های ژئوممبران در داخل کشور تولید نمی شود. البته برخی شرکت ها به طور غیر رسمی ورقه هایی با عرض 2-3 متر را به عنوان فیلم ژئوممبران به بازار عرضه می کنند، ولی خواص این محصولات بعضا با تعریف ژئوممبران همخوانی ندارد.

در جداول زیر خواص گوناگون ژئوممبران های ساخته شده از مواد گوناگون با یکدیگر مقایسه شده است. 

خواص گوناگون ژئوممبران

ژئوممبران های پلی اتیلن سنگین (دانسیته بالا HDPE) رایج ترین انتخاب از بین ژئوسنتتیک های مختلف برای محافظت و نگهداری آب و فاضلاب هستند.

برای پوشش دادن دیواره کانال های آب ، HDPE بهترین گزینه است. پلی اتیلن سنگین در کنار استحکام بالا ، نسبت به تنش های محیطی نیز حساس است ، که البته این مسأله برای بسیاری از مصالح ساختمانی مطرح است.

با نصب دقیق و زیر سازی مناسب میتوان به خواص حیرت انگیز این ماده، از قبیل مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و هیدروکربنی و سایش دست یافت. 

با توجه به جداول و توضیحات فوق در این پروژه ساخت ژئو ممبرین از جنس پلی اتیلن سنگین مد نظر قرار گرفته است. 

ژئوممبران های پلی اتیلن سنگین (دانسیته بالاHDPE ) رایج ترین انتخاب از بین ژئو سنتتیک های مختلف برای محافظت و نگهداری آب و فاضلاب هستند. برای پوشش دادن دیواره کانال های آب ،HDPE بهترین گزینه است. پلی اتیلن سنگین در کنار استحکام بالا ، نسبت به تنش های محیطی نیز حساس است ،که البته این مسأله برای بسیاری از مصالح ساختمانی مطرح است.

با نصب دقیق و زیر سازی مناسب میتوان به خواص حیرت انگیز این ماده، از قبیل مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و هیدروکربنی و سایش دست یافت. 

با توجه به جداول و توضیحات فوق در این پروژه ساخت ژئو ممبرین از جنس پلی اتیلن سنگین مد نظر قرار گرفته است. 

4 - ژئونت ها :

جهت جلوگیری از فرسایش شیب ها و زهکشی مناسب به کار می روند. ژئونت ها کلاسی از ژئوسنتتیک ها هستند که از تزریق پیوسته نوارهای پلیمری با زاویه دقیق نسبت به یکدیگر تولید می شوند. جنس آنها معمولا از پلی اتیلن می باشد.

وجود فاصله در بین رشته های این کلاس از ژئوسنتتیک شرایط بسیار مناسبی را برای استفاده از ژئونت به عنوان وسیله ای بهینه برای زهکشی به وجود آورده است. بدین صورت که  ژئونت ها با اندازه حفره های متفاوت موجود  میباشند و با توجه به اندازه ذرات خاک به صورتی انتخاب  میشوند که بدون جابجایی ذرات خاک، امکان زهکشی را به وجود آورند.

از این رو، عملکرد عمده ژئونت زهکشی است. بدین صورت سعی در دقیق شدن بر عملکرد ژئونت برای زهکشی است، اما با توجه به بررسی های به عمل آمده با توجه به قیمت پائین تر ژئوتکستایل برای عمل زهکشی، ژئوتکستایلها کاربرد بیشتری نسبت به  ژئونتها دارند.

5 - ژئوکامپوزیت ها :

ژئوکامپوزیت ها جهت زهکشی زمین های ورزشی و دیوارهای حائل و سقف تونل ها به کار می روند.


✔️ موارد مصرف و کاربرد ورق های عایق ژئوممبران


ژئوممبران ها محافظ های انعطاف پذیر با نفوذ پذیری بسیار پایین هستند و معمولاً از ورق های لاستیکی یا پلاستیکی ساخته می شوند و عملکرد آنها ممانعت از عبور سیال یا بخار می باشد.

ژئوممبران ها به عنوان یک عایق بسیار مقاوم و کم هزینه و دارای طول عمر زیاد، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود : 

کاربرد ژئوممبران ها در حوزه آب و فاضلاب :

از ژئوممبران ها جهت ساخت لاگونها، کانالهای آبرسانی، حوضچه ها و استخرها و دریاچه های مصنوعی استفاده می شود. با توجه به اینکه ژئوممبران در تماس با خاک هستند، برحسب لزوم امکان ترکیب آنها با ژئوتکستایل و یا ژئوگریدها میسر است . 

✳️ کاربرد ژئوممبران ها در ایزولاسیون سازه های زیرزمینی در برابر نفوذ آبهای سطحی و زیرزمینی :

در این خصوص میتوان به ایزوله دیوارهای متروهای شهری، ضد آب سازی میان تونل ها و سازه های هیدرولیکی و غیره اشاره نمود.

پوشش گودال پنج لایه دارد که از مواد مختلفی ساخته شده است  :

  • لایه کفی که در تماس با خاک است لااقل از 60 سانتی متر خاک رس ساخته شده که کاملا فشرده شده است.
  • لایه بعدی از نوعی پلاستیک قوی، منعطف و کلفت به نام پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) درست شده است که به آن ژئوممبران میگویند.
  • روی پلاستیک یک لایه 30 سانتی متری از سنگریزه است که از میانش لوله عبور میکند. شیرابه زباله در این لوله ها جمع  میشود و به خارج از گودال پمپ شده و تصفیه می گردد.
  • روی لایه سنگریزه، لایه ای از پارچه بسیار محکمی به نام ژئوتکستایل (geotextile) قرار دارد که محافظ لوله هاست.
  • در آخر لایه رویی از یک فوت خاک فشرده است که کل سیستم پوشش را از تماس با زباله ها حفظ میکند .

هر بعد از ظهر، کامیونهای بزرگ زباله فشرده را درون گودال می ریزند و آن را با 15 سانتی متر خاک میپوشانند تا بو نگیرد و موشها را به خود جذب نکند. هنگامی که گورستان کاملا پر شود، کارگران آن را با لایه های دیگری از خاک رس و پلاستیک و خاک  میپوشانند. به این ترتیب از نفوذ شیرابه به لایه های پایینی جلوگیری می کنند.

✳️ کاربرد ژئوممبران ها در ایجاد و توسعه زمین های کشاورزی در محیط های نامساعد :

با استفاده از این مواد  میتوان زمین های ناهموار را برای کشاورزی آماده کرد. همچنین با استفاده از ژئوممبران ها می توان استخرهای کشاورزی و پرورش آبزیان احداث کرد. ایزولاسیون کانالهای آبرسانی نیز از دیگر مصارف ژئوممبران هاست. 

همچنین با استفاده از یک ترکیب ابتکاری از ژئوممبران و ژئو تکستایل می توان بر روی پشت بام گل و گیاه پرورش داد که یکی از موارد استفاده بسیار جالب و کاربردی و مفید برای پشت بامهای موجود شهرهای ما می باشد.

جامعه ما از آلودگی هوا رنج می برد و فضاهای محدودی برای ایجاد فضاهای سبز موجود می باشد Roof Gardening یا سقفهای سبز که با استفاده از این ژئوسنتتیک ها بدست میآید.

به ما این امکان را می دهد که پشت بامهای منازل خود را از یک فضای مرده و بی مصرف به فضای سبز و مفید تبدیل کنیم.

پس از اجرای این لایه ها می توانیم روی عایق ها را با خاک پوشانیده و سپس به گل کاری و درختکاری پرداخته و به زیبایی و پاکسازی محیط زیست خود کمک کنیم و فضای بی مصرف و مرده ، بام خود را به یک محیط بسیار خوب برای استراحت و تفریح تبدیل کنیم.

ایجاد فضای سبز ضمن ایجاد طراوت و شادابی در ساختمان ، بعلت ایجاد لایه عایق حراررتی برای طبقه آخر تاثیر موثری در کاهش اثرات گرما و سرما خواهد داشت.

کاربرد ژئوممبران ها در مهندسی :

ژئوممبران هایی از جنس LLDPE ، HDPE ، PP و PVC نرم شده در مهندسی معدن کاربرد دارند. گاهی برای پوشش ثانویه تانکهای ذخیره  مواد شیمیایی از ژئوممبران ها استفاده می شود. ژئوممبران ها جهت احداث لاگون های تصفیه خانه و لاگون های پساب صنعتی کارخاجات نیز به کار می روند. 


✔️ مزایا و معایب ژئوسنتتیک ها


کلی مزایای زیر را برای ژئوسنتتیک ها می توان ذکر کرد: 

  • ژئوسنتتیک ها محصولاتی هستند که به صورت مصنوعی و با کنترل کیفیت بالا تولید می شوند.
  • از سرعت نصب بالایی برخوردار هستند.
  • معمولاً جایگزین منابع معدنی می شوند. اذا از هدر رفتن منابع طبیعی مانند فولاد، سنگدانه و غیره تا حدودی جلوگیری خواهد شد.
  • معمولاً از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند و امکان استفاده از خاک های ضعیف تر را فراهم می کنند.
  • روش ها و تکنیک های جدیدی را در مسائل ژئو تکتیکی مطرح می کنند.
  • به علت انعطاف پذیری در برابر بارهای دینامیکی عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.
  • به طور گسترده ای در دسترس هستند.

در مورد مشکلات استفاده از ژئوسنتتیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • در مورد مقاومت دراز مدت و دوام آنها تردید وجود دارد.
  • در طی انبار کردن، جابجایی و نصب آنها احتمال خسارت دیدن وجود دارد.
  • در گوشه ها و در سازه های دارای هندسه نامنظم، دقت کار پایین می آید.
  • آیین نامه ها و استانداردهای موجود به دلیل قدمت کم این مصالح، کامل نمی باشند.
  • این مصالح در مقابل نور آفتاب و اشعه ماورای بنفش دوام کمی داشته و عمر مفید آنها کاهش مییابد.

یکی از دلایل کاربرد ژئوسنتتیک ها، چند منظوره و چند نقشی بودن آن است، که به یکباره و به تنهایی چند نقش را، که چند لایه باید انجام دهند، به عهده می گیرد و به کاهش قابل توجهی در هزینه های مواد ، نیروی کار و زمان می انجامد.

به عنوان مثال حضور ژئوتکستایل باعث کاهش کلفتی  سازههایی چون روکش جاده، مواد پرساز و استحکامی در زیرسازی جاده و مواد در بدنه سدهای خاکی و بتنی میگردد.

ژئوسنتتیک ها با عملکرد بالایی که دارند از هزینه های حفظ و نگهداری سازه بطور چشمگیری  میکاهند و نیز در آماده سازی محل، تا حدی هزینه ها را کاهش می دهند .باید خاطر نشان کرد که یکی از عمده ترین دلایل در توجیه اقتصادی کاربرد ژئوسنتتیک ها مربوط به عملکرد دراز مدت آنها است.

با توجه به توضیحات فوق استفاده از ژئوسنتتیک ها مفید و مقرون به صرفه است. ژئوسنتتیک ها خواص مفید و خوبی دارند که مجموع این خواص مطلوب را نمی توان در هیچ محصول دیگری به طور یک جا یافت و نمی توان جایگزین مناسبی برای آنها ارائه کرد. 


✔️ مواد اولیه و فرایند تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران)


✳️ مواد اولیه مصرفی در تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) با ظرفیت 10000 تن در سال به قرار زیر میباشند :

  • پلی اتیلن سنگین : 10000 تن
  • دوده (carbon black) : 300 تن
  • پایدار کننده ها : 100 تن

✳️ ژئوممبران ها معمولا توسط سه روش تولید می شوند: 

1- فرآیند اکستروژن :

ژئو ممبرین های ساخته شده از پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک با استفاده از این روش ساخته می شوند. فرآیند اکستروژن این قابلیت را داراست که ورقه هایی با ضخامت زیاد و پایدار با طول عمر طولانی تولید کند. این فرآیند بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرد. 

2- فرآیند کلندرینگ :

ژئو ممبرین های ساخته شده از پلی اتیلن کلرو سولفونه، پلی وینیل کلراید با استفاده از این روش ساخته میشوند. در این روش پلیمر مذاب تحت کشش با گذر از بین چندین غلتک به شکل ورق در میآید.

یکی از مزایای این روش نسبت به روش اکستروژن آنست که می توان در حین تولید الیاف تقویت کننده را به ژئو ممبرین افزود و به این وسیله بر استحکام ژئو ممبرین افزود.

3- فرآیند پاشش :

در این فرآیند پارچه های بافته شده توسط پاشش رزین پلیمر پوشش داده میشوند. 

با توجه به اینکه فیلم های ژئو ممبرین پلی اتیلنی با استفاده از فرآیند اکستروژن ساخته می شوند، در ادامه به طور مفصل این فرآیند تشریح می شود. اکستروژن، در صنایع مختلف و با مواد مختلف انجام م یگیرد و به طور مشخص در صنایع لاستیک و پلاستیک تولید بخش عمده ای از محصولات را در بر میگیرد.

به کمک این فرآیند قطعات پلاستیکی در حالت خام با ابعاد معین قالبگیری می شوند. دستگاهی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد اکسترودر نامیده می شود .

اکسترودر در انواع مختلفی مانند اکسترودر مارپیچی، فشاری و ... موجود می باشد. اکسترودرهای تک مارپیچ رایج ترین انواع اکسترودرها هستند .

اینگونه اکسترودرها قابلیت فرآیند اکثر مواد موجود را با اقتصادی ترین شرایط بهره برداری در هم آمیخته و بدین لحاظ با استقبال فوق العاده مواجه شده اند.

اکسترودر در فرآیند اکستروژن سه عمل اصلی انجام می دهد:

  1. مواد را یا ذوب کرده و یا به حالت خمیری در می آورد.
  2. فشاری جهت حرکت دادن مواد به طرف مجرای قالب بر آنها اعمال می کند.
  3. عمل اختلاط و اعمال برش (Shear) را روی مواد انجام می دهد.

اساس مکانیکی فرایند اکستروژن ساده است. یک مارپیچ درون سیلندر میچرخد و ماده پلاستیک را به جلو میراند. مارپیچ مانند یک سطح شیب دار است که پیرامون یک محور پیچیده شده است.

هدف از این کار(چرخش)، چند برابر سازی نیرو است تا از این طریق بر نیروهای مقاوم بزرگی که موجودند، غلبه شود.

در فرآیند اکستروژن سه نیروی مقاوم وجود دارند که باید بر آنها غلبه کرد. این نیروها عبارتند از: مالش ذرات جامد خوراک بر دیواره سیلندر و همچنین ذرات جامد بر یکدیگر در بخش های نخستین مارپیچ ( ناحیه خوراک)، چسبندگی مذاب به دیواره سیلندر و در نهایت مقاومت مذاب سیال در مقابل حرکت. 

 مهمترین منبع گرمایی برای ذوب مواد تقریبا در تمامی سیستم های اکستروژن، انرژی گرمایی حاصل ازگردش و اصطکاک مارپیچ (که توسط موتور در سیلندر می چرخد) با مواد پلاستیک است در نتیجه در بسیاری از فرآیندها این نکته مهم را باید در نظر داشت که گرم کن های سیلندر، منبع عمده و اصلی برای گرم کردن ماده به هنگام ذوب آن محسوب نمیشوند و برخلاف آنچه که ما فکر میکنیم ، اثری چندانی در فرآیند گرم کردن و ذوب ماده ندارند. 

اکستروژن فرآیندی است که در آن انرژی از موتور و گاهی گرم کن ها به پلاستیک سرد منتقل می شود و در نتیجه مواد از شکل جامد به مذاب تبدیل میشوند.

مواد ورودی به بخش خوراک اکسترودر سردتر ازسطح مارپیچ و سیلندر است، اما دمای سطح سیلندر در ناحیه خوراک همواره بالاتر از محدوده دمایی ذوب ماده پلاستیک است.

سطح سیلندر در تماس با ماده پلاستیک ورودی سرد می شود و همزمان با انتقال گرما از بخش های انتهایی سیلندر و همچنین توسط گرم کن ها گرم میشود.

بخش های انتهایی که به قالب سر اکسترودر نزدیک ترند، به دلیل گرمای ناشی از اصطکاک بین مارپیچ و مواد، گرم میشوند و نیازی به گرم کن ندارند، اما بخشی از سیلندر که در ناحیه خوراک واقع است، ممکن است به گرما نیاز داشته باشد و به همین خاطر گرم کن های این ناحیه میبایست روشن باشند.

ماده پلاستیک میبایست به سطح سیلندر بچسبد تا از طریق تراشیده شدن توسط پر ههای مارپیچ به جلو حرکت کند و انتقال داده شود. درنتیجه ضریب اصطکاک بالایی بین ذرات پلاستیک و سطح سیلندر مورد نیاز است که این ویژگی به شدت تحت تأثیر دمای سطح سیلندر در ناحیه خوراک است.

اگر ذرات پلاستیک به سطح سیلندر بچسبد، فقط به دور خود می چرخند و به جلو حرکت نمی کنند اصطکاک سطحی تنها چیزی نیست که بر حرکت خوراک تأثیرگذار است.

بسیاری از ذرات هرگز با سطح سیلندر و یا کف مارپیچ تماس پیدا نمیکنند، بنابراین می بایست اصطکاک و درهم قفل شوندگی مکانیکی و چسبندگی در میان توده ذرات پلاستیک وجود داشته باشد. 

در تولید این محصول نیز ابتدا ماده خام پلیمری به همراه مواد افزودنی شامل رنگ و پایدار کننده هابه اکسترودر خورانده می شود.

در طول اکسترودر مواد تحت شرایط دمایی معین و تعیین شده با یکدیگر مخلوط می شود زمان ماندگاری مواد درون اکسترودر، دمای قسمت های مختلف اکسترودر و سایر پارامترها از جمله سرعت چرخش بسته به نوع اکسترودر، میزان محصول تولیدی، ویژگی های ماده خام پلیمری و... تنظیم می گردد.

پس از پایان عملیات اختلاط ماده آمیزه مذاب وارد دای می شود و به صورت ورق شکل می گیرد .سپس ورق ها از بین غلطک های با دمای پایین عبور داده می شوند تا خنک شده و شکل آن ها تثبیت گردد. این ورقه ها اغلب مستقیما بسته بندی شده و مورد استفاده قرار می گیرند.


✔️ زمین ، محوطه سازی و ساختمان سازی مورد نیاز جهت احداث کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) با ظرفیت 10000 تن در سال


✳️ زمین و محوطه سازی مورد نیاز کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) به قرار زیر می باشد :

  • زمین : 10800 مترمربع
  • محوطه سازی، خیابان کشی، پارکینگ و فضای سبز : 8000 مترمربع
  • دیوارکشی : 800 مترمربع  
  • زمین سالن های تولید و انبار : 0045 مترمربع
  • زمین ساختمان های اداری، خدماتی و عمومی : 300 مترمربع
  • زمین محوطه : 4000 مترمربع
  • زمین توسعه طرح :2000مترمربع

✳️ ساختمان سازی مورد نیاز کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) به قرار زیر می باشد :

  • سوله خط تولید : 3500 مترمربع
  • انبارها :500 مترمربع
  • ساختمان های اداری ، خدماتی و عمومی : 300 مترمربع

✔️ ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) با ظرفیت 10000 تن در سال


✳️ ماشین آلات و تجهیزات کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) به قرار زیر میباشد :

  • اکسترودر به همراه تجهیزات جانبی

✳️ تاسیسات مورد نیاز کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) با ظرفیت 10000 تن در سال به قرار زیر می باشد :

  • تأسیسات سرمایش و گرمایش
  • تأسیسات اطفاء حریق
  • تأسیسات آب و فاضلاب

✳️ میزان آب و سوخت و برق مصرفی سالانه این کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) به قرار زیر می باشد :

  • برق مصرفی : 12348 مگاوات
  • آب مصرفی : 7500 مترکعب
  • گاز: 180000 مترمکعب

✳️ نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه تولید فیلم ژئوسنتتیک (ژئوممبران) با ظرفیت 10000 تن در سال به قرار زیر می باشد :

  • مدیر ارشد : 1 نفر
  • مدیر واحدها : 4 نفر
  • پرسنل تولیدی متخصص : 3 نفر
  • پرسنل تولیدی (تکنسین) : 9 نفر
  • کارگر ماهر : 3 نفر
  • کارگر ساده : 3 نفر
  • خدماتی : 1 نفر

✔️ کدهای آیسیک و تعرفه های گمرکی مرتبط با صنعت فیلمهای ژئوسنتتیک (مانند ورق ژئوممبران)


✳️ کدهای آیسیک و تعرفه های گمرکی مرتبط با صنعت فیلمهای ژئوسنتتیک (مانند ورق ژئوممبران) به قرار زیر میباشند :

  • کد آیسیک انواع ورقهای پلاستیکی : 25201210
  • کد آیسیک منسوجات سازه ای (ژئو تکستایل) : 17291118
  • کد آیسیک فیلمهای پلاستیکی : 25201212
  • کد تعرفه گمرکی فیلم و ورق از پلیمرهای اتیلن : 392010
  • کد تعرفه گمرکی یک لایه چاپ نشده : 39201020
  • کد تعرفه گمرکی فیلم و ورق از پلیمرهای پروپیلن : 392020
  • کد تعرفه گمرکی سایر ورق های PP : 39202090
✳️ استانداردهای مرتبط با صنعت فیلم های ژئوسنتتیک (مانند ورق ژئوممبران) به قرار زیر میباشند :
  • بررسی استحکام اتصالات ژئوممبران های ورقه ای پلیمری (برشی و کنده شدن) (شماره استاندارد : D-4437) (مرجع : ASTM)
  • تعیین استحکام اتصالات ژئوممبران های تقویت نشده ایجاد شده توسط روشهای نفوذ حرارتی (شماره استاندارد : D6392) (مرجع : ASTM)
  • ضخامت مرکزی ژئوممبران های بافته (شماره استاندارد : D-5994) (مرجع : ASTM)
  • استحکام پانچ ژئو تکستایل ها، ژئوممبران ها و محصولات مرتبط (شماره استاندارد : D-4833) (مرجع : ASTM)
  • ضخامت اسمی ژئو تکستایل ها و ژئوممبران ها (شماره استاندارد : D-5199) (مرجع : ASTM)
  • تعیین مدول سکانت 2% ژئوممبران های پلی اتیلنی (شماره استاندارد : D-5323) (مرجع : ASTM)
  • ورقهای اکسترود شده پلی اتیلن (HDPE) مشخصات و روشهای تست (شماره استاندارد : 14632) (مرجع : ISO)
  • ورقهای پلاستیکی اکسترود شده از پلی پروپیلن ، مشخصات و روشهای تست (شماره استاندارد : 15013) (مرجع : ISO)
  • خواص کششی نوار ژئوممبران های تقویت شده (شماره استاندارد : D-7003) (مرجع : ASTM)
  • خواص کششی گرب ژئوممبران های تقویت شده (شماره استاندارد : D-7004-03) (مرجع : ASTM)
  • اندازه گیری سختی ژئوممبران های بافته شده با استفاده از عمق سنج (شماره استاندارد : 12) (مرجع : GRI-GM)

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید ورق عایق ژئوممبران ( فیلم ژئوسنتتیک ) ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید ورق عایق ژئوممبران ( فیلم ژئوسنتتیک )

👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید فیلم ژئوممبران (ژئوسنتتیک) 58 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخشنبه, 27 آبان 1396 12:01
حجم فايل 1.28 MB
دانلود 100

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories